la marca Clubs de Natació, ahir al Museu Melcior Colet
dissabte, 13 de febrer del 2010
Neix la marca 'Clubs de Natació', un segell de qualitat
L’Associació Empresarial de Clubs de Natació de Catalunya (AECNC), integrada per gairebé quaranta clubs de natació del país, ha presentat aquest dimarts al Museu Colet de Barcelona la marca ‘Clubs de Natació’, amb la col·laboració de la Secretaria General de l’Esport i la Federació Catalana de Natació.
El llançament de la marca pretén enfortir i fomentar els valors i beneficis que els clubs de natació aporten a la societat, com ara la seva vinculació amb la pràctica esportiva familiar i saludable en un ambient agradable natural i tradicional.
Jesús Cortés, Anna Pruna i Enric Bertran posen al costat de
la marca Clubs de Natació, ahir al Museu Melcior Colet
la marca Clubs de Natació, ahir al Museu Melcior Colet
El propòsit de l’AECNC és que, el 2011, la marca estigui vinculada a un carnet VIP que oferirà avantatges, descomptes i ofertes de diferents serveis als 200.000 associats que formen part dels quaranta clubs membres. La possessió del carnet VIP suposarà un reconeixement doble per a l’associat: per una banda, l’identificarà com a membre d’una marca amb prestigi i tradició i, per l’altra, li permetrà gaudir de descomptes en compres o en serveis. Això contribuirà a la fidelització dels associats respecte els seus clubs, cosa que ajudarà a garantir-ne la viabilitat i el futur.
El president de l’AECNC, Jesús Cortés, ha encetat el torn de parlaments amb un repàs als tres anys d’activitat intensa que han suposat la revitalització de l’associació. Cortés ha subratllat que, en aquesta nova etapa, l’objectiu principal és “dotar els clubs de natació d’una visió professional i empresarial que els permeti posicionar-se amb garanties en un mercat de l’activitat esportiva i social en ple canvi”.
La professionalització de la gestió esdevé un dels camps en què l’AECNC ha posat èmfasi en aquest període. “Hem apostat per la formació dels gerents i del personal a través de l’organització de jornades sobre qüestions que afecten la gestió d’un club. Hem elaborat un pla formatiu específic, microfòrums trimestrals i trobades de gestió per avançar en l’excel·lència”. Paral·lelament, l’AECNC “s’ha convertit en una associació que ofereix l’oportunitat a les empreses privades de posicionar-se en un sector que mou un volum pressupostari considerable”.
Així mateix, Cortés ha destacat altres iniciatives com ara “la signatura de convenis de col·laboració amb proveïdors comuns dels clubs de natació per tal d’assolir descomptes i minimitzar despeses”. El procés, ha assenyalat, “ha donat bons resultats a tots els nivells, fins el punt que empreses capdavanteres del sector veuen l’AECNC com un referent”. Durant l’any 2009, la negociació i la signatura del Conveni Col·lectiu de Clubs de Natació de Catalunya ha resultat una prioritat. “Hem aconseguit un conveni satisfactori per ambdues parts per tal de garantir l’estabilitat i la viabilitat dels clubs”. Tota aquesta feina suposa la base sòlida sobre la qual l’AECNC crea la marca ‘Clubs de Natació’, un pas endavant prou ambiciós, atès que pretén arribar als associats dels clubs.
La presentació de la marca ‘Clubs de Natació’ neix amb un impuls que n’és un aval ferm. Quant al reconeixement dels clubs, recentment l’AECNC ha rebut una gran notícia, fruit del treball desenvolupat durant molts anys. Segons el rànquing elaborat a partir del nou sistema públic d’indicadors de qualitat esportiva de l’esport federat creat per la Secretaria General de l’Esport, sis dels deu clubs amb major puntuació són clubs de natació, cosa que certifica l’èxit i la vigència d’un model. Aquest sistema confirma la forma d’entendre l’esport que defensa l’AECNC i una invitació a mantenir un projecte compartit amb les administracions. De cara al futur, l’AECNC suggereix que s’incloguin també indicadors sobre la gestió dels clubs per perfeccionar un sistema que considera transparent i encertat.
Tant la Secretaria General de l’Esport com la Federació Catalana de Natació (FCN) han remarcat el seu suport a la creació de la marca ‘Clubs de Natació’ en les seves intervencions. El president de la FCN, Enric Bertran, ha assegurat que ens trobem davant d’una oportunitat per “sustentar el sector des d’una doble perspectiva, l’esportiva i l’empresarial”. Bertran ha lloat la tasca que desenvolupen els clubs en dos àmbits, el social i el competitiu, i la capacitat que demostren per mantenir l’equilibri entre ambdós. El màxim responsable de la natació catalana ha ressaltat també la necessitat que els clubs siguin “solvents i forts” per seguir assolint els èxits esportius que caracteritzen els esports aquàtics a Catalunya (natació, waterpolo, natació sincronitzada i salts).
Per la seva banda, la secretària general de l’Esport, Anna Pruna, ha manifestat que “no és casualitat” que sis dels deu clubs amb major puntuació en el rànquing català de l’esport federat siguin de natació. “És un reflex del potencial esportiu, però també de la tasca social de servei cap a la ciutadania en forma de promoció de l’esport com a pràctica saludable”. Pruna ha expressat el seu suport absolut a l’aposta per la professionalització i la millora de la qualitat que impulsa l’AECNC i ha afirmat que “crear una marca aglutinadora esdevé una forma de reforçar la identitat pròpia que té el sector i reflecteix la voluntat per excel·lir dins el món esportiu català”. Finalment, ha definit els clubs com “el motor” de l’esport català i com l’origen del prestigi que s’ha guanyat arreu.
Etiquetes de comentaris:
gestió esportiva,
natació
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Morositat de Sebastià Millans,
ex-president del Club Natació Barcelona
|
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada