www.moncenebista.blogspot.com                                                            www.moncenebista.blogspot.com

dijous, 10 de novembre del 2011

Dificultats al CNB (Carta de Joan Lluís Abellan a El Periódico de Catalunya)

Clica per a engrandir
El Periódico de Catalunya
Diumenge, 6 de novembre del 2011
Joan Lluís Abellán - (Barcelona)

Des que el setembre del 2008 la bancarrota del banc nord-americà Lehman Brothers va fer tremolar les borses mundials, moltes coses han passat. Si bé és cert que Espanya ha hagut de fer front a una crisi econòmica sense precedents, amb cinc milions d'aturats, el món de l'esport no ha viscut lluny d'aquesta crisi. Ens agradi o no, no tot en aquesta vida és futbol i les ingents quantitats de diners que mou aquest esport a nivell professional.

Fa 66 anys que sóc soci del Club Natació Barcelona (CNB), i durant tot aquest temps he vist i he viscut de tot: des d'èpoques d'esplendor esportiva, perquè hem estat en el passat referent del món del waterpolo i de la natació, amb campions olímpics, a èpoques en què l'austeritat havia estat la gran bandera del club.

Abans, els bancs ho finançaven tot, independentment dels recursos econòmics de què es disposava per pagar el deute amb posterioritat. Per tant, la reflexió que molts clubs haurien de fer en aquests moments és sobre la gestió de les juntes directives. La crisi ens va agafar a tots una mica desprevinguts, però el que és una certesa és que per sortir-ne es necessita gent que estigui disposada, sobretot, a donar un cop de mà. Perquè en temps de dificultats és el que s'ha de fer: apostar per noves polítiques financeres que aportin més capital als clubs perquè, al final, els socis no siguin els grans perjudicats amb augments de quotes o derrames que no serveixen per acabar amb el problema de base però sí per causar un gran descontentament.

Es tracta de sobreviure en època de crisi, i la millor manera de fer-ho és apostant per aire nou als clubs: aire en forma de nous socis, aire en forma de nous capitals i aire en forma de noves juntes directives. Només la il·lusió dels que volen reflotar un vaixell que saben que està tocat ens pot ajudar a sortir de la situació que viu el CNB i suposo que molts altres clubs de Barcelona.


El Periódico de Catalunya
Domingo, 6 de noviembre del 2011
Joan Lluís Abellán - (Barcelona)

Desde que en septiembre del 2008 la bancarrota del banco norteamericano Lehman Brothers hizo temblar las bolsas mundiales, muchas cosas han pasado. Si bien es cierto que España ha tenido que hacer frente a una crisis económica sin precedentes, con cinco millones de parados, el mundo del deporte no ha vivido ajeno a esta crisis. Nos guste o no, no todo en esta vida es fútbol y las ingentes cantidades de dinero que mueve este deporte a nivel profesional.

Hace 66 años que soy socio del Club Natació Barcelona (CNB), y durante todo este tiempo he visto y he vivido de todo: desde épocas de esplendor deportiva, porque hemos sido en el pasado referente del mundo del waterpolo y de la natación, con campeones olímpicos, a épocas en las que la austeridad había sido la gran bandera del club.

Antes, los bancos lo financiaban todo, independientemente de los recursos económicos de los que se disponía para pagar la deuda con posterioridad. Por tanto, la reflexión que muchos clubs deberían hacer en estos momentos es sobre la gestión de las juntas directivas. La crisis nos pilló a todos un poco desprevenidos, pero lo que es una certeza es que para salir de ella se necesita gente que esté dispuesta, por encima de todo, a arrimar el hombro. Porque en tiempos de dificultades es lo que hay que hacer: apostar por nuevas políticas financieras que aporten más capital a los clubs para que, al final, los socios no sean los grandes perjudicados con aumentos de cuotas o derramas que no sirven para atajar el problema de base pero sí para causar un gran descontento.

Se trata de sobrevivir en época de crisis, y la mejor manera de hacerlo es apostando por aire nuevo en los clubs: aire en forma de nuevos socios, aire en forma de nuevos capitales y aire en forma de nuevas juntas directivas. Solo la ilusión de los que quieren reflotar un barco que saben que está tocado nos puede ayudar a salir de la situación por la que atraviesa el CNB y supongo que muchos otros clubs de Barcelona.

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada

¿SABíAS QUE ... el ex-vicepresidente primero del CN Barcelona, el turronero Federico Moncunill Gallo, aparece citado en la documentación del corrupto Caso Brugal, según puedes leer en El País?

Morositat de Sebastià Millans,
ex-president del Club Natació Barcelona
(Clica AQUÍ per a llegir l'article sencer)

Clica la imatge per engrandir-la

¿Y SABíAS ADEMÁS QUE ... el ex-vicepresidente económico del CN Barcelona, Pere Meseguer Miranda, ya directivo cenebista en el año 1970, fue uno de los 25 imputados judicialmente en el escándalo financiero —Caso Banca Catalana— que sacudió a la sociedad catalana en la década de los ochenta?

Creative Commons License
Free counter and web stats

 
Blavor, l'himne del CN Barcelona (any 1975) Blavor, amb el baríton Marcos Redondo (any 1932)