Fa 20 anys es va llançar per primera vegada un eslògan que ha fet història: "Just do it". Al veure'l escrit a ningú se li escapa que es tracta d'un anunci de Nike, la marca que ho va adoptar i amb el qual va créixer fins a convertir-se en dues celebritats; l'una com el més important fabricant de material esportiu i l'altre com una de les frases publicitàries més conegudes.
No va ser fins al 1978 quan l'empresa fundada per Phil Knight va començar a respondre pel nom de Nike, pres de la deessa grega de la victòria. En 1971, l'estudianta Carolyn Davidson va crear el seu logotip, ara reconegut en tot el món, que representa l'ala de la deessa grega i es denomina 'swoosh'. Per ell va cobrar poc més de 35 dòlars.
A principi dels anys 80, Nike posa de moda dur calçat esportiu per a l'ús diari en els Estats Units. Però fins al 1985 no arriba el seu primer cop de gràcia a l'unir la seva imatge de marca a la d'una jove promesa del bàsquet anomenada Michael Jordan, que durà a Nike a superar les expectatives més optimistes.
Tres anys després Nike desitja transmetre a través dels seus anuncis una idea: "Atreveix-te. Fes allò que sempre has volgut fer". La llegenda explica que va ser el creatiu Donen Wieden -de Wieden + Kennedy-, l'agencia de publicitat que sempre estarà unida a la història de Nike, qui va pronunciar per primera vegada el "Just do it" en una reunió amb la gent de Nike. Des d'aquell mític dia aquestes tres paraules van transcendir a tots els nivells, tant dintre de la companyia com en la seva forma de fer publicitat.
Ara Nike, per celebrar l'aniversari del naixement de la màgica frase, promet la campanya més gran de la història. Us porto el primer spot que és un repàs a la història de Nike; és com recordar part de la història recent de l'esport amb imatges de més de 30 esportistes famosos de 17 països distints al ritme de la música de The Killers. Ho ha creat, com no, Wieden + Kennedy i ens diu, una vegada més, que per a arribar a una meta només hi ha un secret: "Simplement fes-ho".
Per Gerardo Silva, director creatiu de l'agencia Remo.
Nota: Nosaltres, La Gent del Bloc, simplement ho estem fent. Amb la vostra necessària i agraïda complicitat.
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada