www.moncenebista.blogspot.com                                                            www.moncenebista.blogspot.com

divendres, 24 d’octubre del 2008

El seu principal interès en vers del soci: "Caixa! Cobri!"

Qui sobreviu en temps de crisi ?

Les bones notícies duren poc. La Borsa pujava el dilluns al seu rècord històric, ahir repetia en verd i avui ja sembla ser que tot torna a baixar. A veure si s’estabilitza una mica i deixa d’arrossegar a bancs i amb ells els empresaris cap a la deriva. I sinó, només aguantaran els que tinguin la millor estratègia i tàctica.

Carles Torrecilla, professor de màrqueting a ESADE i especialista en emprenedoria i màrqueting estratègic, donava algunes claus a la Jornada de Debat organitzada a Tarragona la setmana passada per ACC. Segons ell, totes les empreses haurien d’oferir tres tipus de productes als seus clients i donar-los la mateixa importància:

- Els d’ESTRUCTURA: donen poc marge, però són constants (com ara el pa). Són adquirits per l’àvia de torn, per exemple.

- Els de MARGE: donen molt marge de benefici, però la venda és més esporàdica (com ara el pernil ibèric); el que els compra és el típic client que té diners i se’ls vol gastar bé.

- Els d’IMATGE: venuts molt esporàdicament pel seu nom (un bon formatge francès que se l’emporta l’artista per sopar perquè ha convidat a uns amics i vol quedar bé per celebrar una gran venda d’obres)

I resulta que, en època de crisi, el client dels diners està massa ocupat intentant no perdre diners a la Borsa i deixa de venir. L’artista ja no ven tants quadres i no fa sopars… En canvi, la iaia segueix necessitant el seu pa de cada dia. Però com que aquell botiguer la va maltractar, perquè li donava prioritat al “pijo” de l’ibèric, ella ha decidit anar a la botiga del costat.

S’ha de treballar el mercat d’estructura, perquè en temps de crisi és el que paga les factures. El mercat que creix és el de la classe mitja i ara que els bancs no estan tan receptius per donar préstecs per cotxes o cases, part de la renda (pensada per invertir) queda lliure pel consum, perquè d’estalviar no en sabem gaire per aquí.

Una anàlisi senzilla, però molt il·lustrativa.

Vist a:
ExploraTgn.cat (15 octubre 2008)

Què en sabran aquests de la Junta Directiva de productes d'estructura, de productes de marge o de productes d'imatge? Aquests no han treballat, no treballen, ni treballaran mai aquests tres mercats, hi hagi o no hi hagi crisi. Perquè ni saben ni en volen saber.

El seu principal interès en vers del soci és allò del "Caixa! Cobri!"
.  I com que la gestió econòmica d'aquests diners no és la correcta, al final, és clar, no tenen més remei que clavar-li al soci una derrama.

Si s'haguessin fet les coses mínimament bé
aquests darrers anys, el Club s'enfrontaria amb preocupació, però amb moltes possibilitats de sortir benparat, del que li vindrà a sobre els propers mesos, els propers dos anys de crisi galopant.

Sort que ja estem farts de tanta ineptitud.
La pregunta és: "Arribarem a temps?"
.

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada

¿SABíAS QUE ... el ex-vicepresidente primero del CN Barcelona, el turronero Federico Moncunill Gallo, aparece citado en la documentación del corrupto Caso Brugal, según puedes leer en El País?

Morositat de Sebastià Millans,
ex-president del Club Natació Barcelona
(Clica AQUÍ per a llegir l'article sencer)

Clica la imatge per engrandir-la

¿Y SABíAS ADEMÁS QUE ... el ex-vicepresidente económico del CN Barcelona, Pere Meseguer Miranda, ya directivo cenebista en el año 1970, fue uno de los 25 imputados judicialmente en el escándalo financiero —Caso Banca Catalana— que sacudió a la sociedad catalana en la década de los ochenta?

Creative Commons License
Free counter and web stats

 
Blavor, l'himne del CN Barcelona (any 1975) Blavor, amb el baríton Marcos Redondo (any 1932)